Kontakt os for et uforpligtende og gratis møde

Lad os undersøge, om vi kan hjælpe dig. Ring på 22 18 87 65 eller skriv til kontakt@neuc.dk.

Karin er programleder for NEUC og den første du skal tale med, hvis du er interesseret i vores ydelser. Karin er ansvarlig for koordinering af vejledning og evaluering af projekter samt daglig drift af NEUC. Karin har flere års erfaring med udvikling og ledelse af projekter i folkeskolen. Hun har et særligt fokus på de betingelser, som skal være til stede for at nye praksisser kan opstå. Karin er desuden specialist i facilitering og innovation og har en master i voksnes læring og kompetenceudvikling.

“At have en god kritisk ven i en opstartsfase kan være den afgørende parameter for om et projekt skaber en blivende forandring eller om det ’bare’ var interessant.”

Karin Mortensen, Astra
22 18 87 65
km@astra.dk
LinkedIn

Christina er faglig konsulent inden for grundskolerelaterede, naturfaglige projekter. Christinas primære fokusområder er inden for tværfagligt arbejde, progression og målstyret undervisning i naturfagene. Christina har en baggrund som naturfagslærer og -vejleder og har arbejdet både praktisk og teoretisk med naturfagsudvikling i grundskolen. Christina har en mastergrad i sciencedidaktik.

Evaluering bidrager ikke alene til udvikling af det enkelte naturfagsprojekt eller -program, men kan komme hele Naturfagsdanmark til gode.”

Christina Frausing Binau, Astra
24 88 10 93
cfb@astra.dk
LinkedIn

Dorte er faglig konsulent og beskæftiger sig med projektudvikling og -vejledning inden for uddannelsesområdet. Dorte varetager projektevalueringer og indgår desuden som vejleder på de naturfaglige udviklingsprojekter.

Dorte C. Elmeskov, Københavns Universitet
35 32 03 40
dorte.elmeskov@ind.ku.dk

Jan er lektor og har siden 2002 beskæftiget sig med udvikling i grundskolen og på ungdomsuddannelserne, hvor han har været særligt optaget af, hvordan man kan skabe varige forandringer inden for naturfagene. Han er særligt fokuseret på forankring, bæredygtighed og udbredelse af de mange gode indsatser på naturfagsområdet. 

“Ændringer i praksis kræver ofte, at de grundlæggende forudsætninger for den eksisterende praksis udvikler sig til at kunne understøtte den nye praksis. På den måde kan vi opnå vedvarende forandringer.”

Jan Sølberg, Københavns Universitet
2169 7437
jans@ind.ku.dk
Academia-profil

Nana er udviklingskonsulent og arbejder med projektevalueringer og vejledning inden for både det formelle uddannelsesområde og de uformelle læringsmiljøer. Nana har arbejdet med naturfagsdidaktik siden 2003. Hun har bl.a. undersøgt læringsmæssige og emotionelle påvirkninger af naturvidenskabelige undervisningsforløb på museer, udviklet og evalueret dialogiske processer i undervisning samt undervist og vejledt i at undervise. Nana er uddannet geolog og er ph.d. i naturfagspædagogik.

“Det er helt centralt at finde det rigtige evalueringsdesign, der så validt som muligt giver den ønskede indsigt”.

Nana Quistgaard, Astra
2231 8217
nqu@astra.dk
LinkedIn

Olga er faglig konsulent og evaluator. Hun arbejder med projektevalueringer og vejledning på naturfaglige udviklingsprojekter. Olga har siden 2012 arbejdet med evaluering af naturfaglige projekter i grundskole, ungdomsuddannelser og kommuner. Olga er uddannet cand.pæd. i pædagogisk sociologi og har baggrund som pædagog.

”Lærere og elever sidder inde med vigtig viden om, hvordan naturfaglige indsatser virker i praksis. Vi skal undersøge og formidle deres oplevelser af mødet med de naturfaglige projekter, for at blive klogere på det der virker.”

Olga Trolle, Københavns Universitet
35 32 03 39
olga.trolle@ind.ku.dk
KU-profil

 

 

 

Pernille er udviklingskonsulent og arbejder med projektevalueringer, behovsanalyser og vejledning på naturfaglige udviklingsprojekter. Pernille har siden 2004 arbejdet med udvikling af naturfaglige events og projekter målrettet grundskoler og ungdomsuddannelser. Pernille er uddannet agronom med speciale i kommunikation, samt specialist i facilitering og innovation.

“Evalueringsresultater skal være skarpt kommunikeret. Vi skal øge chancen for at den viden, der opsamles i evalueringer bliver brugt både undervejs i projekter, og når nye projekter bliver udviklet.”

Pernille Vils Rasmussen, Astra
28 77 93 17
pvr@astra.dk
LinkedIn